RSS Feed

Paris, Vancoover, Barcelona, Beijing, Los Angeles, Londra, Sydney

Posted on

Acum lucrez la o campanie de promovare la un proiect, și în timp ce căutam poze/info/video-uri cu scopul de a le publica pe facebook, am dat peste o serie de filmulețe foarte interesante pe site-ul vimeo.

Filmulețele sunt 7 la număr și au fost realizate de un grup de tineri din Suedia. Regizorul,Gustav Johansson a încercat să transmită prin aceste video-uri modurile prin care tinerii învață o limbă străină atunci când își încep viața ca studenți într-o altă țară. El a ales să se folosească doar de câteva scene, la prima vedere, banale, să elimine orice fel de zgomot și să plaseze în centrul imaginii doar câteva cuvinte.

Așa cum am spus mai sus, sunt 7 filmulețe. Fiecare este adresat unui anumit oraș, dar mai exact, unei anumite limbi: chineză, spaniolă, franceză, engleză britanică, engleză australiană, engleză americană și engleza canadiană. Pentru a ajuta persoanele care doresc să călătorească în aceste tări să înteleagă mai bine limba de acolo, cuvintele care apar dealungul video-urilor definesc elementele/locurile/personajele/acțiunile din scenele respective. De exemplu atunci când tânăra din video-ul cu Paris merge la piață, la începutul scenei apare cuvântul *au marche*, sau când tânărul englez bea ceai, apare cuvântul *tea*, și așa mai departe… Acest mod de a transmite informații imi place tare mult fiindcă mă pune în pielea personajului și mă face să asociez fiecare cuvânt cu un loc/acțiune din țara mea sau din limba mea. 


Din punctul meu de vedere acest fapt este un mare minus.
Desigur, pot să aleg să văd partea artistică din spatele acestei metode, și anume, decizia regizorului de a încorpora un anumit stil artistic care abia recent s-a făcut remarcat, și anume arta tipografiei. Dar eu nu sunt o prea mare fană a acestui gen 
(cel puțin nu când e folosit atât de des într-un video care are mai puțin de 2 minute) Însă per total video-urile îmi plac, fiindcă sunt vesele, optimiste și colorate, iar dacă stau puțin și mă gândesc ajung la concluzia că poate acesta era defapt scopul lor adevărat… să îți inspire dorința de a vizita acele tări și nu neapărat de a învăța câteva cuvinte * esențiale*… că până la urmă mesajul e *LIVE THE LANGUAGE* și cum poți să înveți o limba străină mai bine decât dacă locuiești într-o țară străină? JDatorită idee și a modului de prezentare( culorile, scenele de scurtă durată personajele etc), îmi plac tare mult. 

*In the films, director Gustav Johansson uses his unique way of storytelling to capture the stories of three different students who travel abroad to study with EF – in Los Angeles, Vancouver and Sydney. The films portray students as they arrive at their schools, make new friends, and begin “living the language”. Everywhere they go they communicate in the local language and pick up new vocabulary, illustrated with gorgeous artifact-style typography by Albin Holmqvist. * aceste video-uri, însă, numeroaselor modele de fonturi, de multe ori m-au făcut să nu reușesc  să deslușesc ce scrie…cu atât mai greu în cazul limbii chineze… unde nu am priceput nimic!

 Dacă vreți să vedeți toate filmulețele puteți accesa site-ul official al proiectului, unde o să le găsiți pe toate aranjate frumos si geometric.

Și acum vă las un video-ul meu favorit (doar fiindcă e în franceză și apare Parisul)

 

 

 

About undoi3

I'm a student

Lasă un răspuns

